Зарубіжна література 10 клас
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв'язків у драмі-феєрії "Синій птах"
- Перегляньте відеоуроки https://www.youtube.com/watch?v=Y44KubyeiPY&t=406s https://www.youtube.com/watch?v=__D5IuPVq2s
- Читати твір "Синій птах" с.166-175
Зарубіжна література 9 клас
Народний гумор у творі "Тев'є-молочар". Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва
— У творах Шолом-Алейхема глибоко відображено трагедію єврейського народу кінця ХІХ — початку ХХ століть. Головна тема його творчості — тема «маленької людини» з її великими бідами і маленькими радощами. Персонажі Шолом-Алейхема ведуть уперту боротьбу за існування. Часто їм буває занадто тяжко, але вони не перестають мріяти про краще життя. Автор вивів своїх героїв такими, якими вони були насправді, анітрохи не прикрашаючи їх. Він не закривав очі на їхні вади, породжені злиднями, неуцтвом, соціальним та національним гнітом. Підлими в очах письменника були тільки шахраї, лихварі, скритні ділки, крутії, новоспечені багатії. Та про що б не писав Шолом-Алейхем, він завжди і в усьому знаходив комічну сторону. Він вважав, що життєве море сліз, пройшовши крізь його творчу призму, стане сміхом.
♦ Що таке комічне? Які види комічного існує? (Відображення дійсності, яке супроводжується сміхом. За ступенем гостроти викриття й засудження виділяють 3 прояви комічного у творі: гумор, сатира, сарказм.)
♦ Що таке сатира? (Особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає у різкому висміюванні, гострому викритті та засудженні корінних пороків суспільного чи побутового життя.)
♦ Що таке іронія? (Художній троп, який виражає глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення.)
♦ Що таке гумор? (Співчутливе, незлобне висміювання в художньому творі окремих недоліків суспільного і побутового життя або вад людського характеру.)
♦ Що таке парадокс? (Думка, судження, що має різкі розбіжності зі звичайним, загальноприйнятим і суперечить (іноді тільки на перший погляд) тверезому глуздові.)
Установіть відповідності. Поєднайте цитати та засіб комічного (в зошитах)
Цитати
Засіб комічного
а) «Аж гульк — не знати, звідки воно береться, — щастя насувається з усіх боків»
1) Сатира
б) «Якщо кожна дитина варта, як моя Голда хоче мене переконати, мільйон, то я найбагатший від найбагатшого єгупецького багатія»
2) Іронія
в) «Ви не переживайте, у мене ваша корова і доїтеметься, і молоко даватиме»
3) Парадокс
г) «...Вона (як уявляв собі жінку Тев’є, коли раптом розбагатіє) набула зовсім іншого вигляду, багатійки з подвійним підборіддям і з разком перлів на шиї; вона пиндючиться і лає покоївок на всі заставки»
4) Гумор
Ідея бажаного та недосяжного проходить крізь всі інтерпретації «Тев’є-молочара», де крізь сльози лунає сміх, де є місце гумору, дотепності.
- Перегляньте презентацію https://vseosvita.ua/library/sucasni-interpretacii-tvoru-solom-alejhema-teve-molocar-v-teatri-ta-kino-4942.html
- Д/з Підготуватися до уроку позакласного читання. Читати твір "Три товариші" Е.М. Ремарка
Зарубіжна література 7 клас
Порівняння образів Плейтена і Тревіліяна
Джордж Плейтен і Тревіліян були однолітками. Вони разом жили на планеті Земля, спілкувалися, брали участь у дитячих розвагах, товаришували. Проте їхні батьки посідали різне місце в «диференційованому» суспільстві. Батько Джорджа був простим трубоукладачем, а Тревіліян-старший був металургом на іншій планеті. Коли він повернувся на Землю, то мав вищий соціальний статус за своїх сусідів. Однак Джордж любив свого батька, вступив у бійку, захищаючи його ім’я. Тревіліян хотів наслідувати свого батька, але лише для того, щоб посісти вище місце в суспільстві. Джордж хотів бути програмістом, змалку відчувши потяг до знань. Для нього не мав значення матеріальний чи соціальний розрахунок, як для Тревіліяна, котрий хотів стати металургом, щоб потрапити на Новію.
Однак мрії героїв не здійснилися. Тревіліян, котрий отримав знання за допомогою старого апарата, відстав від інших. Оскільки він і гадки не мав про те, що можна самостійно щось прочитати, вдосконалитися, то цілком ясно, що він ніколи не досягне своєї мети. На відміну від нього, Джордж, котрого відправили в інтернат для недоумків, не змирився зі своєю долею. Він ще більше переконався у своєму покликанні, а головне — збагнув, що людина має навчитися сама здобувати знання, самостійно мислити: лише так можна керувати новітніми машинами й самим ходом технічного прогресу, а не залежати від них.
Автор протиставляє не лише ставлення героїв до знань, освіти, а й їхні моральні якості. Джордж Плейтен був більш людяним, морально стійким. Він хвилювався за своїх батьків, боявся осоромити їх. Він мав не лише талант, а й почуття гідності, внутрішньої свободи, цілеспрямованість. А Тревіліян з дитинства звик, щоб за нього все вирішували інші. Він йде найлегшим шляхом у житті, дбаючи лише про матеріальні блага й свій соціальний статус. Його воля повністю підкорена панівній системі. Він здатний на зраду колишнього товариша, відчувши, що той не такий, як усі.
Плейтен Тревіліан
1. Походження
Батько – трубоукладач, мати – домогосподарка Батько – металург на іншій планеті, соціальний статус вищий
2. Мрії про професію
Хоче стати програмістом, так як відчув потяг до цієї науки; хоче потрапити на планету класу А Хоче наслідувати батька, стати дипломованим металургом, потрапити на Новію, посісти вище місце у суспільстві
3. Долі героїв
Потрапляє до інтернату для недоумків, не знаючи про своє справжнє призначення; не мириться зі своєю долею Залишився на Землі, тому що знав апарат Хенслера, а для Новії треба було знання апарату Бімена
4. Ерудиція, інтелект
Здатен оригінально, творчо мислити, не зупиняється на осягненому; здобуває нові знання самостійно Застиглі знання; самотужки вчитися не хоче
5. Моральні якості
Людяний, має почуття власної гідності; цілеспрямований; має силу волі Самозадоволений; за нього все вирішують інші, здатний на зраду; злий, агресивний
Німецька мова 11 клас
Lektion 9. Unsere Länder und die Welt
Stunde 64. Die Ukraine als Staat
- З уроку 64 записати нові слова у словник і вивчити їх
- Впр.1 (у), с.156
- Впр.2, с. 156 (підгот. повідомлення про Україну за даною інформацією)
- Впр.3, с.157 за QR кодом
- Д/з Впр.4 (виконати завдання, записати ключове слово), с.157, с.158
Немає коментарів:
Дописати коментар